محصولی با کیفیت تولید کنید، یک بار آن را آپلود کنید و یک عمر از فروش محصول خود کسب درآمد کنید. این مدل تجاری ساده راهی است که وال برای کسب درآمد در اختیار فروشندگان خود قرار می دهد.
یک نکته کلیدی در افزایش فروش: اگر می خواهید محصولتان به مرور زمان نیز فروش تساعدی را به خود اختصاص دهد، راهنمای کامل و دقیقی را برای آن آماده کنید، از خریداران به خوبی پشتیبانی کنید و در سریع ترین زمان ممکن نسخه های به روزرسانی شده را در اختیار ایشان قرار دهید.

ضمن تشکر از شما کاربر محترم جهت انتخاب وال برای فروش محصولات خود، توجه شما را به مجموعه قوانین فروشندگان جلب می نماییم:

فروشنده متعهد می گردد کلیه قوانین زیر را برای فروش محصولات خود در وال بپذیرد و ثبت‌نام فروشنده در وال به معنای پذیرش کامل قوانین توسط فروشنده بوده و در صورت انجام هرگونه فعالیت خلاف قوانین مندرج، وال می تواند از فرد مربوطه شکایت و نسبت به ایجاد خسارات مادی و معنوی وارده درخواست جبران نماید.

  1. در وال محصولاتی تایید می شوند که یا خود شخص سازنده محصول باشد یا اگر محصول غیر ایرانی است نسخه اورجینال آن را خریداری کرده و شخصاً آن را فارسی و بومی نموده باشد.
  2. در صورتی که فروشنده‌ فقط محصولات خود را در وال عرضه کند به ازای هر فروش محصول ۸۰٪ مبلغ فروش به وی تعلق می‌گیرد و ۲۰٪ باقیمانده به عنوان سهم مشارکت به وال تعلق می‌گیرد. در صورتی که فروشنده علاوه بر سایت وال یا سایت شخصی خود، محصول یا محصولاتی را در سایر مارکت ها یا سایت ها نیز عرضه کند، حتی اگر آن محصول در وال توسط ایشان عرضه نشده باشد، در آن صورت نیز همچنان سهم فروشنده از هر فروش ۸۰% خواهد بود.
  3. حداقل مبلغ تسویه حساب با فروشندگان ۱۵۰٫۰۰۰ تومان و مضربی از ۵۰٫۰۰۰ تومان است.
    • تبصره: تنها موجودی حاصل از فروش محصول، قابل برداشت است و فروشندگان نمی توانند با شارژ کیف پول خود، موجودی حساب را افزایش داده و درخواست برداشت وجه ارسال کنند. مبالغ شارژ شده به این منظور به هیچ وجه قابل عودت نیست و فروشندگان عزیز می توانند با اعتبار غیرنقدی خود به خرید از مارکت بپردازند.
    • تبصره: در صورتی که فروشنده قصد داشته باشد همکاری خود را با وال خاتمه دهد می باید کلیه قوانین و شرایط مربوط به خاتمه همکاری را رعایت کند و تسویه حساب نهایی با فروشنده تابع قوانین مربوطه خواهد بود.
  4. تسویه حساب با فروشندگان هفته ای ۱ مرتبه در روز سه شنبه انجام می شود.
    • تبصره: درخواست های تسویه حساب می باید حداقل ۲ روز پیش از روز تسویه حساب ارسال شده باشند. در غیر این صورت تسویه حساب به اولین مرحله تسویه پس از گذشت این زمان موکول خواهد شد. همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل در انجام پرداخت ها (اعم از وجود مشکلات در واحد مالی یا مشکلات در سایت و ….) وال این حق را دارد تا درخواست های برداشت تایید شده را با یک مرحله تاخیر اجرا نماید)
    • تبصره: واریز مبالغ ثبت شده در درخواست وجه فروشندگان صرفا به شماره کارت ثبت شده توسط فروشنده انجام می گیرد و فروشندگان فقط در شرایطی می توانند درخواست وجه خود را ثبت کنند که شماره تلفن ثابت و همراه، شماره حساب، شماره کارت و شماره شبای حساب به نام فرد فروشنده در اختیار وال قرار داده و هویت ایشان در وال به ثبت رسیده باشد.
  5. مبلغ درخواستی فروشنده در تسویه حساب ها هیچ گونه سقفی ندارد و مطابق شرایط وضع شده فروشنده می تواند مبالغ بالای ۱۵۰٫۰۰۰ تومان را به صورت مضربی از ۵۰٫۰۰۰ تومان ثبت کند.
    • تبصره: ثبت دو یا چند درخواست وجه همزمان امکان پذیر نیست و تا پیش از واریز شدن هریک از درخواست های وجه فروشنده، امکان ثبت درخواست وجه مجدد وجود ندارد.
  6. فروشنده با پذیرش این توافق نامه به وال این اجازه را می دهد مطابق سیاست های بازاریابی، افزایش اعتماد خریداران و در نهایت افزایش فروش محصولات، محصولات فروشندگان را با تخفیف تا سقف ۲۵٪ در جشنواره‌ها و طرح‌های تخفیفی خود عرضه نماید.
    • تبصره: تخفیف ها به صورت کد تخفیف و یا سایر روش‌های تخفیفی روی قیمت اصلی محصول اعمال می گردد و محاسبه سهم وال و سهم فروشنده بر مبنای قیمت محصول پس از کسر مبلغ تخفیف انجام خواهد شد.
  7. مدت زمان لازم برای تایید محصولات شما به شرطی که کلیه اطلاعات و قوانین مندرج برای درج محصول در وال را رعایت کرده باشید، در حدود ۷۲ ساعت کاری است. همچنین در صورت عدم تایید محصول نیز مدیران یا کارشناسان وال به صورت تیکت این مورد را به شما اطلاع خواهند داد.
    • تبصره: در صورت بروز هرگونه مشکل فنی یا سایر مشکلات احتمالی دیگر ممکن است زمان تایید محصولات افزایش یابد که در این صورت فروشنده مختار است درخواست لغو بررسی را در تیکت برای وال ارسال کند یا صبر کند تا مراحل بررسی محصول توسط کارشناسان وال انجام شود.
  8. سعی کنید در توضیحات محصول کاملا صادق باشید چون نسبت به نوشته های خودتان باید پاسخگو باشید و به خریداران پشتیبانی دهید
    • تبصره: چنانچه قابلیتی را در توضیحات درج کرده باشید و این قابلیت در محصول شما وجود نداشته باشد یا توضیحات شما مغایر با امکانات موجود در محصول باشد و خریداران نسبت به این مساله اعتراضی داشته باشند وال حق دارد خرید را مسترد کند و ضمن کسر مبلغ واریز شده به موجودی فروشنده و بازگشت وجه خرید به خریدار، نسبت به کسر سهم مشارکت خود از حساب کاربری فروشنده اقدام کند و فروشنده نیز حق هرگونه اعتراض در این مورد را از خود سلب می نماید.
    • تبصره: هنگامی که خریدار، محصولی را خریداری می‌کند حق دارد کپی رایت به نمایش درآمده در صفحاتی که برای عموم کاربران قابل مشاهده هستند را حذف کرده یا تغییر دهد. در صورتی که محصولی کاملا ایرانی بوده و سازنده اصرار بر حفظ کپی رایت محصول خود دارد می باید صراحتا و به طور کاملا شفاف و برجسته این مورد را در توضیحات محصول خود درج کند و در صورتی که حذف کپی رایت شامل هزینه می شود نیز باید هزینه را به طور کاملا شفاف و برجسته مشخص کرده باشد. در صورت عدم انجام هریک از این موارد وال می تواند به درخواست خریدار، خرید را مرجوع کرده و مطابق قوانین، مبلغ سفارش را از حساب فروشنده کسر و به حساب خریدار بازگردانده و افزون بر آن سهم مشارکت خود را نیز از حساب فروشنده کسر نماید.
  9. کلیه محصولات ارائه شده حتما باید لایسنس قانونی برای فروش مجدد داشته باشند.
  10. کلیه فروشندگان موظفند حداکثر یک هفته بعد از ارائه به روزرسانی مرتبط با محصول خود، از شرکت سازنده بروزرسانی محصول را دریافت کرده و نسبت به آماده سازی بسته به روزرسانی شده در وال اقدام کنند، در غیر اینصورت وال این حق را دارد تا بدون اطلاع رسانی به فروشنده فعلی، فروشنده جدیدی را برای محصول مشخص کند و یا محصول را از وال حذف یا آن را به حالت توقف فروش تغییر وضعیت دهد. همچنین فروشندگان در این شرایط به دلیل بی تفاوتی نسبت به پشتیبانی و به روزرسانی محصولات عرضه شده، حق هیچگونه اعتراضی نخواهند داشت و در صورتی که فروشنده جدیدی جایگزین محصول مربوطه شود، وال مجاز است با توجه به ضرر و زیانی که از جانب فروشنده قبلی متحمل می شود، در صورت نیاز فروشنده جدید، اطلاعاتی همچون فایل ترجمه زبان فارسی یا استایل راستچین شده را در اختیار فروشنده جدید قرار دهد. همچنین فروشنده جدید نیز موظف است از کلیه خریداران فروشنده قبلی پشتیبانی کند و به صورت رایگان محصول خود را در اختیار کلیه خریداران پیشین نیز قرار دهد.
    • تبصره: در صورتی که محصول ایرانی باشد به جهت رعایت حقوق طراح محصول، حق مالکیت محصول مربوطه صرفا در اختیار فروشنده اولیه بوده و در صورت بروز مورد فوق، صرفا محصول حذف یا به حالت توقف فروش تغییر وضعیت می دهد. در این شرایط فروشنده جدیدی جایگزین محصول نخواهد شد و اطلاعات محصول نیز در اختیار هیچ فردی قرار نخواهد گرفت.
    • تبصره: حق مالکیت محصولات غیر ایرانی/غیر بومی که از سایر مارکت های جهانی تهیه شده اند صرفا در اختیار سازنده اصلی محصولات است و فروشندگانی که به هر نحو تغییراتی در محصول ایجاد کرده اند یا اصلاحاتی روی زبان فارسی آن انجام داده اند حق هیچگونه اعتراض یا شکایتی در خصوص ارائه اطلاعات به فروشنده جدید ندارند و فارسی سازی یا انجام اصلاحات روی یک محصول هیچگونه حقی برای فروشنده ایجاد نمی کند. در این موارد وال مجاز است مطابق قوانین موجود عمل کند و حق هرگونه اعتراض از فروشنده سلب می گردد.
  11. قرار گرفتن محصول در قسمت محصولات ویژه بر اساس تعداد فروش، مقدار امتیاز (حداقل ۵ خرید موفق و ۵ امتیاز ۵ ستاره ) و ارائه مطلوب پشتیبانی به خریداران و بروزرسانی سریع و مطلوب محصولات است.
  12. فروشنده موظف است در عنوان محصول فارسی سازی شده ارسالی حتما از نام انگلیسی و اصلی قالب یا افزونه استفاده نماید، در غیر اینصورت محصول ارسالی از حالت انتشار خارج می شود و در صورتی که عدم درج نام محصول موجب شود تا محصول دیگری به صورت تکراری در وال تایید شود، پس از دریافت شکایت از سمت هریک از فروشندگان، محصولی روی وال باقی می ماند که نام اصلی را در عنوان درج کرده باشد و صرفا ثبت محصول پیش از محصول دیگر هیچ حق یا اولویتی در باقی ماندن روی وال را برای فروشنده ایجاد نمی کند.
  13. در صورتیکه محصول ارسالی شما از سایت های دیگر برداشته شده باشد و یا نسخه Null شده محصول از راه غیرمجاز تهیه شده باشد و پس از بررسی های کارشناسان این مورد مشخص شود، بلافاصله محصول ارسالی شما حذف و در صورتیکه محصول مربوطه فروشی داشته باشد وجه آن از حساب کاربری فروشنده کسر خواهد شد و فروشنده موظف است سهم مشارکت وال را نیز نقدا پرداخت کرده یا در صورت داشتن موجودی در حساب کاربری، معادل سهم مشارکت از حساب کاربری ایشان برداشت می گردد.
    • تبصره: مسئولیت فروش غیر مجاز محصولات ایرانی، کپی کردن از روی سایر محصولات ایرانی و پاسخگویی در برابر کلیه مجامع قانونی و حقوقی برعهده فروشنده محصول است و وال هیچ مسئولیتی در قبال خطاهای شما نخواهد داشت.
    • تبصره: در صورتی که فروشنده ای نسبت به کپی محصول خود توسط فروشنده دیگر شکایتی داشته باشد می باید این شکایت را از مراجع قانونی پیگیری نماید و وال تنها در صورتی می تواند کپی شدن محصول را تایید کند که به طور واضح و کامل نشان-نام یا هرگونه شناسه هویتی دیگری از نام نویسنده اصلی یا طراح اصلی در محصول کپی شده نیز وجود داشتهباشد. در غیر اینصورت وال نمی تواند با مشاهده طرح های مشابه یا زمان انتشار هریک از محصولات در میان شاکی و متشاکی قضاوتی انجام دهد. هرگونه اقدام از سمت وال صرفا پس از ارائه حکم توسط مراجع قضایی خواهد بود.
  14. ایجاد پیش نمایش آنلاین برای پوسته ها و افزونه ها هم فروش را افزایش می دهد و هم حس اعتماد کاربران به شما را افزایش می دهد، این مورد ( ایجاد پیشنمایش آنلاین فارسی ) برای تمامی پوسته ها و افزونه ها الزامی می باشد و فروشنده می باید پیشنمایش آنلاین را به صورت اختصاصی ایجاد کرده باشد نه آنکه از پیشنمایش انلاین سایر فروشندگان و سایت ها استفاده کند. ( برای افزونه ها در موارد خاص که دمو صرفا به بخش مدیریتی وردپرس محدود می شود، ارائه تصاویر کامل از محیط افزونه یا ویدئوی آموزشی و کامل بلامانع است)
    • تبصره: کلیه تصاویر و محتوای مورد استفاده در پیش نمایش آنلاین می باید باتوجه به قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران بوده باشد و در صورت عدم رعایت این موارد، مسئولیت هرگونه عواقب احتمالی برعهده فروشنده محصول است. همچنین در صورت مشاهده مغایرت محتوا با قوانین جمهوری اسلامی ایران، پیش نمایش حذف و فروش محصول تا رفع مشکل متوقف می گردد.
  15. در صورتیکه فروشنده به درستی محصول خود را پشتیبانی نکند (شامل پاسخگویی به تیکت ها، به روزرسانی محصول، رفع مشکلاتی همچون پیش نمایش انلاین فارسی یا فایل آپلودی و ….) با تقاضای درخواست وجه وی موافقت نمی شود و در صورت تکرار عدم پشتیبانی، وجوه حاصل از فروش محصول از حساب فروشنده کسر می شود.
    • تبصره: سیستم جامع پشتیبانی توسط تیکت در وال راه اندازی شده است و پیش از اجرای درخواست های واریز وجه فروشندگان، تیکت های ایشان و کیفیت پاسخ دهی به خریداران مورد ارزیابی قرار می گیرد، چنانچه فروشنده ای تیکت های باز داشته باشد یا تیکت های پاسخ داده شده و بسته شده از پاسخ مناسبی برخوردار نبوده و نتوانسته باشند رضایت خریداران را کسب کنند، درخواست وجه های ایشان در وضعیت معلق باقی خواهد ماند.
    • پاسخگویی به خریداران در سیستم جامع پشتیبانی توسط تیکت وال الزامی بوده و فروشندگان نمی توانند با استناد به پشتیبانی در سرویس های شخصی خود، تیکت های ارسالی در وال را بی پاسخ رها کنند. همچنین فروشندگان حق ندارند پاسخگویی به تیکت های دریافتی را منوط به ثبت مجدد درخواست در سیستم های پشتیبانی مستقل و خارج از وال نمایند و هرگونه انتقال خریداران به سایت هایی خارج از وال جهت دریافت خدمات پشتیبانی و برزورسانی نیز ممنوع است.
  16. هر گونه تبلیغ و یا لینک دادن به سایت های دیگر در بین توضیحات یک محصول و تیکت پشتیبانی موجب حذف آن محصول از وال شده و در صورت تکرار چنین مواردی فروشنده جریمه نقدی خواهد شد.
  17. اگر دو محصول غیرایرانی یکسان توسط دو فروشنده مختلف به صورت همزمان ارائه شود، اولویت با فروشنده ای خواهد بود که Purchase Code (کدخرید) داشته باشد و همچنین آخرین نسخه از آن محصول را در اختیار داشته باشد. (تایید هویت فروشنده و تایید اصالت اورجینال بودن محصول به روش های انحصاری وال انجام می شود و فروشندگان در صورت بروز شرایط موظف به همکاری با وال خواهند بود)
    • تبصره: چنانچه در هر زمان، کارشناسان وال نیازمند تایید اصالت خرید نسخه اورجینال محصول توسط فروشندگان باشند، فروشنده موظف است همکاری لازم را با وال داشته باشد و در صورت عدم همکاری یا عدم توانایی در تایید اصالت خرید خود، این حق را به وال می دهد تا ضمن توقف فروش محصول یا واگذاری محصول به فروشنده جدید، میزان خسارت وارده به وال و خریداران را نیز به تعداد فروش محصول، پرداخت نماید.
  18. برای پوسته های ایرانی ارائه پنل تنظیمات پوسته الزامی است و کلیه پوسته های ایرانی می باید علاوه بر فایل پوسته و افزونه های مورد نیاز، از فایل بسته نصبی آسان جهت راه اندازی سایت همانند دموی فارسی نیز بهره‌مند باشند.
  19. درصورت استفاده از فونت های مجموعه فونت ایران (مثل ایران و ایران سنس) باید طبق قوانین این سایت (Fontiran) مجوزهای لازم موجود باشد در غیر این صورت از پذیرفتن محصول معذوریم. در خصوص سایر موضوعات و موارد نیازمند لایسنس نیز می باید کلیه مجوزهای لازم توسط فروشنده دریافت شده باشد.
  20. تمامی فایل ها و امکانات لازم برای محصول باید در پکیج خریداری شده موجود باشد، و اگر فروشنده‌ برای دریافت فایل ها، کاربران را به صفحه ای دیگر (و شبکه های اجتماعی مانند کانال تلگرام) هدایت کند تخلف محسوب میشود.
  • حل اختلاف
  • تمامی دعاوی و ابهامات و اختلافات و یا تفسیر که در ارتباط با موضوع قرارداد و انجام وظایف مطرح می‌شود و طرفین نتوانند موضوع را ظرف مدت ۳۰ روز کاری از زمان طرح حل‌وفصل کنند، موضوع به موسسه حقوقی صفیرعدالت ارجاع داده خواهد شد. داور نظر خود را بر اساس این قرارداد و اسناد ضمیمه و قوانین موضوعه صادر خواهد نمود، رای داور قطعی و لازم الاجرا خواهد بود.